“Ορεινές περιοχές και δυνατότητες αξιοποίησής τους: Η επιστήμη συγκαλεί, οι απομακρυσμένες περιοχές δεν είναι πλέον περιθωριακές”

“Ορεινές περιοχές και δυνατότητες αξιοποίησής τους: Η επιστήμη συγκαλεί…

Από τις 19 έως τις 21 Μαρτίου συγκεντρώθηκαν στην Κόρδοβα της Ισπανίας εμπειρογνώμονες σε θέματα ορεινών περιοχών, ερευνητές, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και ενδιαφερόμενοι φορείς για το επιστημονικό συνέδριο και την κατευθυντήρια συνάντηση που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου MOVING (MOuntain Valorisation through INterconnectedness and Green Growth). Στις συναντήσε…

“Ορεινές περιοχές και δυνατότητες αξιοποίησής τους: Η επιστήμη συγκαλεί, οι απομακρυσμένες περιοχές δεν είναι πλέον περιθωριακές”
Δελτία Τύπου

“Ορεινές περιοχές και δυνατότητες αξιοποίησής τους: Η επιστήμη συγκαλεί…

Δευτέρα, 01 Απριλίου 2024

Από τις 19 έως τις 21 Μαρτίου συγκεντρώθηκαν στην Κόρδοβα της Ισπανίας εμπειρογνώμονες σε θέματα ορεινών περιοχών, ερευνητές, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και ενδιαφερόμενοι φορείς για το επιστημονικό συνέδριο και την κατευθυντήρια συνάντηση που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου MOVING (MOuntain Valorisation through INterconnectedness and Green Growth). Στις συναντήσε…

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΒΜ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ THΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
Δελτία Τύπου

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΒΜ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ THΣ…

Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024

Τη Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024 στο κτίριο της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου παρουσία του Γενικού Δ/ντή Βιώσιμης Ανάπτυξης κ. Μαρίνου Κριτσωτάκη πραγματοποιήθηκε συνάντηση των στελεχών των τμημάτων Παιδείας, ΔΒΜ και Απασχόλησης της Περιφέρειας Κρήτης. Στο ξεκίνημα της συνάντησης ο Γενικός Δ/ντής Βιώσιμης Ανάπτυξης καλωσόρισε τους παρεβρισκόμενους και επικρότησε την πρωτοβουλία της Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Ε. Ρεθ…

Συνεργασία Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ με τον πρόεδρο του ΠΑΣΥΚΕΚ στην Καρδίτσα.
Δελτία Τύπου

Συνεργασία Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ με τον πρόεδρο του…

Τρίτη, 05 Μαρτίου 2024

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ/ντή Κατάρτισης του Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ κ. Πίτερη Χαράλαμπου-Νικόλαου με τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης κ. Γούλα Στέφανο στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης ΔΙΑΣ στην Καρδίτσα. Στο πλαίσιο της συνάντησης παρουσιάστηκε η δυναμική δραστηριότητα που έχει αναπτύξει το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡ…

ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΕΡΓΑ

"MOVING" / HORIZON 2020

Ευρωπαικό σχέδιο «MOVING»   «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΕΙΝΩΝ ΟΓΚΩΝ  ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» (MOUNTAIN VALORIZATION THROUGH INTERCONNECTEDNESS AND GREEN GROWTH) Αναγέννηση της Υπαίθρου 2019 Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία «Horizon 2020» (Ορίζοντας 2020) αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ΕΕ για την…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

"VAMOS"

Το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό σχέδιο «VAlorisingMigrants’ experiencetoincreasetheirOccupationalSkills» με ακρωνύμιο «VAMOS», που εγκρίθηκε  στο πλαίσιο της πρόσκλησης 2019 ERASMUS+ (ΚΑ2-Copperation for innovation and the exchange of good practices / KA204-Strategic Partnerships for vocational education and training) με κωδικό…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΡΓΟ "3D Printing in VET" (Τρισδιάστατη εκτύπωση)

Το ευρωπαϊκό σχέδιο «3D Printing in VET» με ακρωνύμιο «3DP-VET», που εγκρίθηκε  στο πλαίσιο της πρόσκλησης 2019 ERASMUS+ (ΚΑ2-Copperationforinnovationandtheexchangeofgoodpractices/  KA204-StrategicPartnershipsforvocationaleducationandtraining) με κωδικό αριθμό: 2019-1-EL01-KA202-062909.Συνολική διάρκεια του έργου είναι 24 μήνες (1/10/2019 έως 30/9/2021).   Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού: 237.108,00 €…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

DTRaIN – Καινοτομία για τον αγροδιατροφικό τομέα

DTRaIN – Καινοτομία για τον αγροδιατροφικό τομέα

DTRaIN– Καινοτομία για τον αγροδιατροφικό τομέα   Μια μέθοδος βασισμένη στην έννοια της Σχεδιαστικής Σκέψης ως εργαλείο για την επιτάχυνση της ανάπτυξης της βιομηχανίας γεωργικών τροφίμων    Επίσημη ιστοσελίδα έργου: http://www.dtrain.eu/  Διάρκεια έργου: 1/10/2019 έως 30/4/2022     Γενικό Πλαίσιο Το σχέδιο…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΙΚΤΥΩΣΗ

AREPO Ενημέρωση

  ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ AREPO ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (TTIP) Η Κοινή Γεωργική Πολιτική της Ευρώπης   Υ.Α.Α.& Τ. "ΠΟΠ-ΠΓΕ-ΕΠΙΠ" ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εκτελεστικός Καν. (ΕΕ) αρίθ. 737/2013 της Επιτροπής της 30ης Ιουλίου 2013 σχετικά με…

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

AREPO Ενημέρωση

Φεβρουαρίου 16, 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ

Παράταση καταλητικής ημερομηνίας υποβολής αίτησης για την ένταξη εκπαιδευτών ΕΦΕΤ, στον κατάλογο εκπαιδευτών του Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. -ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ για το έτος 2024 έως 11/04/2024…

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης– Περιφέρειας Κρήτης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης) προτίθεται να υλοποιήσει αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα εκπαίδευσης προσωπικού επιχειρήσεων τροφίμων του ΕΦΕΤ για το έτος 2024. Ο αριθμός των προγραμμάτων που...

10-04-2024

Ένταξη εκπαιδευτών ΕΦΕΤ, στον κατάλογο εκπαιδευτών του Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. -ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ για το έτος 2024.

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης– Περιφέρειας Κρήτης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης) προτίθεται να υλοποιήσει αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα εκπαίδευσης προσωπικού επιχειρήσεων τροφίμων του ΕΦΕΤ για το έτος 2024. Ο αριθμός των προγραμμάτων που...

30-01-2024

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση δικτύου στο νέο εργαστήριο πληροφορικής

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης - Περιφέρειας Κρήτης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ) προτίθεται να δημιουργήσει νέο εργαστήριο πληροφορικής22 θέσεων σε αίθουσα συνολικού εμβαδού 45 τ.μ. επί της Ηγουμένου Γαβριήλ...

16-10-2023

Πρόσκλησηεκδήλωσηςενδιαφέροντοςγιατηνπρομήθειαυλικούπροβολήςστοπλαίσιουλοποίησηςτουευρωπαϊκούέργου “MountainValorizationthroughInterconnectednessandGreenGrowth” (MOVING) /HORIZON 2020 ResearchandInnovationFrameworkProgramme/RuralRenaissance 2019…

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ   Πρόσκλησηεκδήλωσηςενδιαφέροντοςγιατηνπρομήθειαυλικούπροβολήςστοπλαίσιουλοποίησηςτουευρωπαϊκούέργου “ MountainValorizationthroughInterconnectednessandGreenGrowth ” ( MOVING ) / HORIZON 2020 ResearchandInnovationFrameworkProgramme / RuralRenaissance 2019.   Η Περιφέρεια Κρήτης, ως εταίρος συμμετέχει στο έργο ''MountainValorizationthroughInterconnectedness and GreenGrowth” , στο πλαίσιο προβολής του προγράμματος...

26-07-2023

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ 2023-2024

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης - Περιφέρειας Κρήτης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ) προτίθεται να υλοποιήσει προγράμματα κατάρτισης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων για το έτος 2023. Χώρος υλοποίησης των προγραμμάτων είναι...

14-06-2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την προμήθεια υλικού προβολής στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού έργου “Mountain Valorization through Interconnectedness and Green Growth” (MOVING) /HORIZON 2020 Research and Innovation Framework Programme/Rural Re…

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την προμήθεια υλικού προβολής στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού έργου “Mountain Valorization through Interconnectedness and Green Growth” (MOVING) /HORIZON 2020 Research and Innovation Framework Programme/Rural ReΗ...

12-06-2023

Πρόσκληση εισηγητών πληροφορικής για εκπαίδευση στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας.

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης – Περιφέρειας Κρήτης σχεδιάζει να υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα εκμάθησης χρήσης Η/Υ σε στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας. Τα προγράμματα θα υλοποιηθούν στo πιστοποιημένο εργαστήριο πληροφορικής...

08-05-2023

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΡΟΧΗΣ CATERING / ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΛΑΕΚ 1-49/2022

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης- Περιφέρειας Κρήτης (ΚΕΚΑΠΕΡ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ) πρόκειται να υλοποιήσει πέντε (5) προγράμματα κατάρτισης, 40 ωρών το καθένα και 25 καταρτιζόμενους, οι οποίες κατανέμονται σε δέκα...

18-11-2022

Από τη μετάδοση της γνώσης στη βιωματική μάθηση

Τα τελευταία σαράντα περίπου χρόνια, αναπτύχθηκε σημαντική έρευνα και θεωρητικός προβληματισμός γύρω από δύο μεγάλα ζητήματα που συνιστούν, την ιδιαιτερότητα του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων, σε σχέση με την εκπαίδευση που πραγματοποιείται στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Hιδιαιτερότητα αυτή, αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους οι ενήλικοι προσεγγίζουν τη μάθηση και στην οικονομική-κοινωνική λειτουργία της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Η διαφορετική αυτή προσέγγιση στη μάθηση, δημιούργησε την ανάγκη για μεταστροφή από τα παραδοσιακά, σε βιωματικά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ο εκπαιδευτής από τον ηγετικό ρόλο του και την απλή μεταβίβαση γνώσης, υιοθέτησε σταδιακά, σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές θέτοντας στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας τους ίδιους τους συμμετέχοντες, εστιάζοντας έτσι περισσότερο στον άνθρωπο-συμμετέχοντα και λιγότερο στη γραμμική παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού. Πλέον προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργία προβληματισμού που θα προκαλέσει αναζήτηση γνώσης μέσω της αυτοανακάλυψης, καθιστώντας το συμμετέχοντα ένα εξερευνητή της γνώσης.  Άλλωστε ένας από τους θεμελιωτές της εκπαίδευσης ενηλίκων ο PauloFreireαπό τις αρχές του προηγούμενου αιώνα,  επεσήμανε ότι «η ουσιαστική αγωγή είναι αυτή που θέτει προβλήματα και όχι αυτή που λύνει τα προβλήματα», χαράζοντας το δρόμο της αλλαγής στην εκπαιδευτική διαδικασία.    

Σήμερα αναζητούμε μεθόδους οι οποίες κάνουν ένα βήμα παραπάνω, εμβαθύνουν στον ίδιο το συμμετέχοντα, αναδεικνύοντας άγνωστες πτυχές του και κυρίως σπάζοντας τους εσωτερικούς μαθησιακούς του φραγμούς. Αυτή είναι η σύγχρονη προσέγγιση της εκπαίδευσης ενηλίκων.

«Η εκπαίδευση  είναι μια θεατρική παράσταση», είχα ακούσει κάποτε από τα χείλη ενός καθηγητή μου, στην οποία πρωταγωνιστές είναι οι ίδιοι οι συμμετέχοντες ενώ ο εκπαιδευτής απλώς παρατηρητής-ενθαρρυντής, όπως ο θεατής σε μια παράσταση. Αυτός οφείλει να είναι ο νέος ρόλος του εκπαιδευτή, μια λέξη που δεν συμφωνώ καθόλου, απλά συμβατικά τη χρησιμοποιώ για λόγους κατανόησης. Θα προτιμούσα το χαρακτηρισμό του συντονιστή-ενθαρρυντή.

Όμως όσες θεωρίες και να αναπτυχθούν, όσες έρευνες και να διεξαχθούν στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων, μεγάλη βαρύτητα αποκτά η ίδια η διάθεση του συντονιστή-ενθαρρυντή να ανοίξει τις πόρτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να τολμήσει να δοκιμάσει, μέσα από μια τεκμηριωμένη προσέγγιση, ένα νέο δρόμο. Η σύγχρονη εκπαίδευση ενηλίκων απαιτεί ανθρώπους που τολμούν!

«Μόνο ότι δέχτηκες με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και στο χαρακτήρα σου», αυτή η φράση του αμερικανού φιλόσοφου Dewey και μάλιστα 100 χρόνια πριν, αποκαλύπτει τη βαθύτερη επένδυση που οφείλουμε να στοχεύουμε, μέσω της εκπαίδευσης.

Η αξιοποίηση νέων βιωματικών μεθόδων, οι οποίες συνδυάζουν διαφορετικά επιστημονικά πεδία αποδεικνύει τον ανοικτό χαρακτήρα της εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι νέες μέθοδοι οφείλουν να στοχεύουν στην εσωτερικότητα και την ολιστική ανάπτυξη του ατόμου οι οποίες  βελτιώνουν, ατομικές, διαπροσωπικές, διαπολιτισμικές  και κοινωνικές δεξιότητες, δημιουργώντας ένα υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα δομηθούν οι τεχνικές και επαγγελματικές δεξιότητες και ικανότητες.

Αξιοποιώντας τις δυνατότητες ενός ευρωπαϊκού καινοτόμου σχεδίου, επιχειρήσαμε να φέρουμε δύο χώρους μαζί, την εκπαίδευση και το ψυχόδραμα, προκειμένου να προσδώσουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία ένα περισσότερο ελκυστικό, αποδοτικό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Οι ψυχοδραματικές βιωματικές τεχνικές οι οποίες εφαρμόζονται σε ομάδες, όπως “το ζέσταμα”, “το παιχνίδι ρόλων”, “δουλεύοντας με τα σύμβολα”, “η κοινωνιομετρία”, “η δυναμική της ομάδας”, κ.ά, δίδουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποβάλλουν τις εσωτερικές αντιστάσεις τους και να μάθουν να δουλεύουν σ’ ένα δημιουργικότερο περιβάλλον.

Μέσα από την εμπειρία που αποκτήσαμε τα τελευταία χρόνια, ευελπιστούμε να δώσουμε μια νέα ώθηση στην εκπαίδευση ενηλίκων. Μια ώθηση που θα μας οδηγήσει σ’  ένα βήμα παραπέρα προς τον ουσιαστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Η προσπάθεια αυτή πρέπει  να είναι συνεχής και διαρκής. Πάνω σ’ αυτή τη βάση έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες μας, στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων και της επαγγελματικής κατάρτισης.      

Πίτερης Χαράλαμπος MSc

Δ/ντής Κατάρτισης

ΚΕ.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

 

 

Online χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 161 guests και κανένα μέλος

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας!

Please enable the javascript to submit this form